VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI REGIONSERVIS S.R.O. PRO POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PLATNÉ OD 1. 10. 2025
I. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
1.1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Regionservis s.r.o. je v souladu s právními předpisy České republiky poskytovatelem služeb v oblasti vzdělávání a v souladu s ustanoveními § 1751 zákona č. 89/2012, občanský zákoník vydává tyto obchodní všeobecné podmínky pro poskytování služeb v oblasti vzdělávání.
- Všeobecné obchodní podmínky pro poskytování služeb v oblasti vzdělávání (dále jen „Podmínky“) stanoví základní technické, provozní, organizační a obchodní podmínky pro poskytování služeb v oblasti vzdělávání ze strany poskytovatele, a to zejména podmínky týkající se:
a) Předmětu a rozsahu služby,
b) objednávání a stornování služby,
c) cen a úhrad, práv a povinností objednatelů při poskytování služeb v oblasti vzdělávání (dále jen „objednatel“) a na vzdělávacích akcích, účastníků vzdělávacích akcí (dále je „účastník“) a poskytovatele služby,
d) stanovení postupů pro případy neplacení za služby,
e) důvodů ukončení poskytování služby a postupů s tím souvisejících. - Poskytování služeb podle těchto Podmínek se dále řídí právní úpravou zejména v:
a) zákoně č. 89/2012, občanský zákoník
b) zákoně č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a v právních předpisech souvisejících - Podmínky jsou zveřejněny na internetové adrese poskytovatele http://www.regionservis.cz/verejny/32-smluvni-podminky a je jimi určen obsah smlouvy o poskytování vzdělávacích služeb.
- Ceny za vzdělávací služby jsou uvedeny v platném Ceníku poskytovatele (dále je „Ceník“).
1.2. VÝKLAD POUŽITÝCH POJMŮ
Kromě pojmů, uvedených v zákoně č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, se pro účely těchto Podmínek rozumí:
- Účastník – fyzická osoba, které je poskytována služba v oblasti vzdělávání
- Objednatel – územní samosprávný celek, organizační složka státu či fyzická nebo právnická osoba, která na základě závazné přihlášky objednává u poskytovatele služby v oblasti vzdělávání.
- Poskytovatel – Regionservis s.r.o. odpovědný zástupce: Lukáš Tesař, jednatel.
- Účastnický poplatek – smluvní cena za poskytnutí vzdělávací služby pro jednoho účastníka dané vzdělávací akce. Účastnický poplatek (dále v textu těchto Podmínek označován též jako „smluvní cena“) zahrnuje personální, organizační, materiální a technické zabezpečení vzdělávací akce.
- Smluvní strany – objednatel a poskytovatel.
II. CHARAKTERISTIKA POSKYTOVANÝCH VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
2.1. OBECNÁ USTANOVENÍ
- Služby v oblasti vzdělávání jsou poskytovány v souladu s těmito Podmínkami a v maximální kvalitě v souladu s platnými právní předpisy České republiky.
2.2. SMLUVNÍ ZABEZPEČENÍ VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
2.2.1. Vznik smluvního vztahu
- Veškeré služby, které tvoří předmět těchto Podmínek, jsou poskytovány na základě uzavření smlouvy. Smlouva vzniká přijetím závazné přihlášky (objednávky) podané objednatelem poskytovateli.
- Závazná přihláška obsahuje zejména identifikační údaje smluvních stran, předmět a rozsah plnění závazků smluvních stran, datum a podpis objednatele, případně též razítko objednatele a označení osoby účastníka.
- Objednatel je povinen uhradit plnou výši smluvní ceny nejpozději ke dni odeslání závazné přihlášky zpět poskytovateli a tuto skutečnost potvrdí svým podpisem, případně též otiskem razítka na přihlášce.
- Přijetí objednávky potvrdí poskytovatel objednateli zpravidla e-mailem. Objednávky jsou poskytovatelem vyřizovány podle pořadí, v jakém mu byly doručeny.
- Změny v osobě účastníka z rozhodnutí objednatele jsou přípustné, avšak o těchto změnách musí objednatel v zájmu zajištění řádného průběhu akce a kvalitního poskytování vzdělávacích služeb vyrozumět poskytovatele nejméně 2 pracovní dny před konáním vzdělávací akce. .
- Závazná přihláška se vyhotovuje v jednom provedení, přičemž objednatel si ponechá toto originální vyhotovení a jeho kopii zašle druhé smluvní straně v jednom exempláři. Na závazné přihlášce jsou uvedeny veškeré další skutečnosti rozhodné pro určení práv a povinností smluvních stran. Ustanovení obsažené v závazné přihlášce má přednost před ustanovením těchto Podmínek, vznikne-li mezi těmito ustanoveními vzájemný rozpor. Závazná přihláška slouží pro objednatele jako účetní doklad.
- Pro každou službu se podává zpravidla samostatná závazná přihláška, případně dle charakteru objednatele nebo účastníka je možné uzavřít smluvní vztah též pro soubor služeb.
- Veškerá komunikace týkající se smluvního vztahu musí být vedena písemnou formou, nestanoví-li tyto Podmínky jinak.
- Objednatel ani poskytovatel nejsou oprávněni vystupovat nebo jinak jednat jménem druhé smluvní strany.
- Smluvní strany považují za důvěrné všechny informace o druhé smluvní straně, které vyplývají z uzavřeného smluvního vztahu nebo které získají v souvislosti s jeho plněním, a tyto informace nesdělí třetí osobě bez písemného souhlasu druhé smluvní strany. Závazek mlčenlivosti platí i po zániku smluvního vztahu.
2.2.2. Ukončení smluvního vztahu
- Smluvní vztah může být ukončen:
a) dohodou smluvních stran,
b) výpovědí ze strany poskytovatele při opakovaném neplnění těchto Podmínek a po předchozí prokazatelně doručené upomínce s uvedením náhradního termínu plnění. - Smluvní vztah uzavřený na dobu určitou končí též uplynutím sjednané doby.
2.3. PRÁVA A ZÁVAZKY
2.3.1. Práva a povinnosti objednatele
- Každá právnická a fyzická osoba, která splňuje ustanovení těchto Podmínek a podmínek vyplývajících z odeslané závazné přihlášky, má právo na poskytnutí vzdělávací služby ve sjednaném rozsahu a kvalitě.
- Objednatel se zavazuje platit řádně a včas smluvní ceny za poskytované služby a v případě změny smluvního vztahu v souladu s těmito Podmínkami doplatit do 5 pracovních dnů částku, která odpovídá navýšení závazku na straně objednatele po změně smluvního vztahu (zejména v případě výběru náhradní vzdělávací akce při stornování vzdělávací akce, na kterou podal objednatel závaznou přihlášku).
- Objednatel má právo na vrácení účastnických poplatků (plné výše smluvní ceny účtované za vzdělávací služby), a to za předpokladu, že poskytovatel nestanoví náhradní termín vzdělávací akce v souladu s čl. 2.2.1 odst. 5 těchto podmínek.
- V případě, že nelze zajistit přítomnost účastníka na vzdělávací akci konané v náhradním termínu, objednatel je povinen určit náhradního účastníka vzdělávací akce. Neučiní-li tak, účastnický poplatek se nevrací.
- V případě, že objednatel odešle závaznou přihlášku poskytovateli méně jak 7 kalendářních dnů před termínem konání vzdělávací akce, zajistí zároveň, aby jím vyslaný účastník předložil na prezenci při vzdělávací akci poskytovateli doklad o zaplacení smluvní ceny (kopie dokladu o bankovním příkazu), případně aby účastník uhradil smluvní cenu přímo na místě konání vzdělávací akce platbou v hotovosti.
2.3.2. Práva a povinnosti poskytovatele
- Poskytovatel se zavazuje poskytovat vzdělávací služby na odpovídající odborné úrovni.
- Poskytovatel se zavazuje umožnit objednateli uskutečnění změn ve smluvním vztahu přípustných podle těchto Podmínek.
- Poskytovatel se zavazuje vrátit objednateli v případě změny smluvního vztahu v souladu s těmito Podmínkami do 5 pracovních dnů částku, která odpovídá přeplatku vzniklého v důsledku snížení závazku na straně objednatele po změně smluvního vztahu (zejména v případě výběru náhradní vzdělávací akce při stornování vzdělávací akce, na kterou podal objednatel závaznou přihlášku).
- Poskytovatel si vyhrazuje právo na úpravu programu v rámci vzdělávací akce (změna v osobě přednášejícího, pořadí přednášek v rámci vzdělávací akce atp.).
- Poskytovatel neručí za závazky jiných subjektů, které v souvislosti se vzdělávací akcí zajišťují dopravu účastníků na místo konání vzdělávací akce, které souvisejí s ubytováním účastníků vzdělávací akce a službami s tím spojenými a za ostatní závazky těchto subjektů, které nevyplývají z předmětu jeho činnosti.
- Poskytovatel se zavazuje včas a vhodným způsobem informovat objednatele, případně též účastníky o všech skutečnostech rozhodných pro daný smluvní vztah, o změnách v poskytovaných službách a o charakteristice poskytovaných a nově zaváděných služeb.
- Poskytovatel se zavazuje informovat účastníky předem a včas vhodným způsobem o změnách nebo jiných nepravidelnostech v poskytování služeb.
- Poskytovatel se zavazuje informovat účastníka v předstihu o veškerých změnách, které se týkají podmínek, které se týkají poskytované služby.
2.4. CENY, CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
- Cena vzdělávací akce představuje registrační poplatek, jehož účelem je pokrytí nákladů poskytovatele na registraci objednatele a jeho účast na akci.
- Ceny registračního poplatku a další cenové podmínky za služby uvedené v těchto Podmínkách jsou uvedeny vždy v Ceníku obsaženém v nabídce zasílané poskytovatelem objednateli. Služby v oblasti vzdělávání jsou poskytovány za smluvní ceny.
- Výše cen je stanovena podle příslušné vzdělávací akce a je uvedena na závazné přihlášce odeslané objednatelem poskytovateli.
- Při zrušení závazné přihlášky ze strany objednatele se uhrazená smluvní cena za vzdělávací služby nevrací, účastnický poplatek však lze po vzájemné dohodě smluvních stran převést na jinou vzdělávací akci v rámci aktuální nabídky poskytovatele. Při postupu podle tohoto ustanovení budou aplikovány zásady upravené v článku 2.3.1.2., resp. 2.3.2.3. těchto Podmínek tak, že objednatel je povinen doplatit poskytovateli částku odpovídající navýšení smluvní ceny náhradní vzdělávací akce na straně jedné a poskytovatel vrátí objednateli přeplatek vzniklý snížením smluvní ceny v důsledku výběru náhradní vzdělávací akce na straně druhé. Stejný postup platí, pokud bude vzdělávací akce zrušena z důvodů majících povahu vyšší moci (živelní katastrofa, epidemie apod.)
- Poskytovatel poskytne předmětnou vzdělávací službu (vzdělávací akci) v dohodnutém termínu a na dohodnutém místě. V případě překročení kapacity místa určeného pro konání vzdělávací akce nebo nastanou-li nepředvídatelné okolnosti (nemoc lektora, zásadní změna právního stavu, válka, epidemie či jiný krizový stav znemožňující konání vzdělávací akce atp.) je poskytovatel oprávněn určit jiný termín konání vzdělávací akce a o této skutečnosti vyrozumět bez zbytečného odkladu objednatele. V případě, že náhradní termín vzdělávací akce bude poskytovatelem stanoven v době do 3 měsíců od okamžiku, kdy pominou nepředvídatelné okolnosti a zároveň do 12ti měsíců od data původního konání vzdělávací akce, není objednatel oprávněn odstoupit od smlouvy, a nemá nárok na vrácení zaplacené ceny.
- Poskytovatel je v případech, kdy nedojde k minimálnímu naplnění kapacity vzdělávací akce oprávněn nejméně 10 dní před termínem konání vzdělávací akce změnit termín konání vzdělávací akce. Pokud je nový termín vzdělávací akce stanoven v období 60 dní následujících po původně oznámeném termínu konání vzdělávací akce se uhrazená smluvní cena za vzdělávací služby nevrací a přihláška účastníka je automaticky převedena na nový termín.
- V případě zrušení vzdělávací akce z důvodů majících původ na straně poskytovatele, (např. náhlé onemocnění lektora, úraz, nehoda atp.) poskytovatel uhradí objednateli jízdní náklady vzniklé účastníkovi v souvislosti s jeho přepravou na zrušenou vzdělávací akci, a to za předpokladu prokázání těchto jízdních výdajů účastníkem, případně objednatelem. Poskytovatelem budou uhrazeny pouze přímé, nutné jízdní výdaje spojené s přepravou hromadným dopravním prostředkem z místa sídla (bydliště) objednatele do místa konání zrušené vzdělávací akce, které vznikly řádnému účastníkovi vzdělávací akce. Poskytovatel nehradí zvýšené cestovní náklady spojené s jiným způsobem přepravy účastníka zrušené vzdělávací akce (osobní automobil atp.). Z hlediska vrácení uhrazené ceny smluvní akce se užije ustanovení čl. 2.4 odst. 5 těchto podmínek.
- Smluvní cena včetně doplatků hrazených objednatelem při výběru náhradní vzdělávací akce musí být objednatelem uhrazena nejpozději ke dni odeslání závazné přihlášky poskytovateli, resp. v souladu s článkem 2.3.1.2. těchto Podmínek, a to na účet poskytovatele č. 51-9093920287/0100 vedený u Komerční banky, a.s., ve výjimečných případech a po vzájemné dohodě smluvních stran lze smluvní cenu za vzdělávací služby uhradit též v hotovosti při prezenci na vzdělávací akci samotné.
- Objednatel výslovně souhlasí se zasílám faktur, daňových dokladů či dokladů k úhradě elektronickou formou (emailem) na adresu uvedenou ve své přihlášce.
III. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Všeobecné obchodní podmínky pro poskytování služeb v oblasti vzdělávání mohou být upravovány dodatkem k těmto Podmínkám při změně technických, provozních, obchodních nebo organizačních podmínek na straně poskytovatele. O každé změně Podmínek podle věty první tohoto článku bude objednatel informován nejméně 1 měsíc předem.
- Tyto Podmínky vstupují v platnost dnem 1. října 2025.
V Říčanech 25. 9. 2025 Lukáš Tesař, jednatel společnosti
Všechna práva vyhrazena © 2004 - 2011 Regionservis spol. s r.o.
® Název Regionservis a logo Regionservis jsou registrované ochranné známky.
Pro společnost Regionservis s.r.o. portál spravuje NerWare