Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
25 listopad | 26 listopad | 27 listopad | 28 listopad | 29 listopad | 30 listopad | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 leden | 2 leden | 3 leden | 4 leden | 5 leden |
22. ledna 2008 - III. Setkání starostů a místostarostů Jihočeského kraje
TISKOVÁ ZPRÁVA
III. SETKÁNÍ STAROSTŮ A MÍSTOSTAROSTŮ JIHOČESKÉHO KRAJE
22.ledna 2008
PARK HOTEL HLUBOKÁ NAD VLTAVOU****
Třetí ročník setkání starostů/starostek a místostarostů/místostarostek Jihočeského kraje zcela zaplnilo kapacitu konferenčního sálu, restaurace i vstupních prostor Parkhotelu v Hluboké nad Vltavou****. Setkání se zaměřením na rozvoj obcí, aktuality a příležitosti obcí do roku 2013, posílení příjmů samospráv, dotace, ekologie a informační systémy se zúčastnilo přes 160 zástupců jihočeských obcí a měst, které přivítal ředitel pořádající společnosti Regionservis s.r.o. p. Lukáš Tesař. V úvodu zrekapituloval závěry předchozích setkání, informoval o existujícím „Fondu na podporu rozvoje obcí a měst“, do kterého přispívají partneři společnosti Regionservis s.r.o. a poskytl rovněž informace o akcích konaných se v roce 2008.
V prvním odborném panelu (Rozvoj obcí kraje, regionální operační programy a finanční plánování) vystoupil poslanec PSP za Jihočeský kraj Michal Doktor, šéf expertní skupiny ekonomika, hospodářství. Pan poslanec hovořil na téma „Změna daňových zákonů a dopady na rozpočty samospráv“ (se zaměřením na Jihočeský kraj) a jeho příspěvek vyzněl do značné míry optimisticky (výše výsledného deficitu, nižší zadlužení měst a obcí, lepší hospodaření s veřejnými prostředky, přiblížení k nulovému saldu). Obhajoval zvýšení DPH a vysvětlil problematiku společného zdanění manželů, jehož zavedení ovlivnilo daňové prostředí obcí. V druhé části příspěvku (II. kolo reformy) zdůvodnil úpravy sociálních podpor a osvětlil vazby na EU (a „nevyvedené“ čerpání). Z četných dotazů zaujala otázka stravenek (oddělený sociální účet, celý systém je třeba čistit po celcích), daně z dividend kapitálových výnosů a daně z nemovitosti (v JČ kraji velmi aktuální).
V druhé části panelu vystoupil obchodní a marketingový ředitel sdružení EU centrum Jakub Zahrádka, který poskytl konkrétní návody, jak získat a využít dotaci, a s využitím šestileté zkušenosti firmy varoval před častými chybami a omyly. Zdůraznil počáteční stanovení priorit, vyhodnocení nákladů, 5 fází přípravy, varoval před podceněním dokladování udržitelnosti, tj. kvality závěrečné zprávy a celkovým vyhodnocením (vracení dotace není výjimečným zjevem). Ze zobrazeného logického schématu aktivit vyplynul celý projektový cyklus včetně časových údajů.
Na téma Finanční plánování při realizaci cílů samospráv hovořil Luděk Tesař, ekonom s mnohaletými zkušenostmi ze státní správy. Pan Tesař se věnoval aktuálním otázkám financování obcí v období 2008-2009 a jeho veskrze praktický vstup upozorňoval zastupitele na všechny souvislosti a možnosti pro obce, zatím ovlivněné faktem, že finanční prostředky jsou především v rukou státní správy (na rozdíl od samospráv, které mají naopak kompetence). Polemizoval s informacemi poslance Doktora, (zvláště se zmínkou o vyrovnaném saldu) a zamýšlel se nad situací po roce 2013. V závěru svého příspěvku informoval o možnosti připojit podpis pod petici Stop dotacím z centra, zelenou samosprávám a zdůraznil, že jedinou silou, schopnou ovlivnit přerozdělování, jsou starostové obcí !
Ve druhém odborném panelu vystoupil Rostislav Babarík, account manažer pro oblast veřejné správy společnosti Microsoft. Ve vstupu nazvaném „Informační město“ vysvětlil zásady budování IGovernmentu (zavádění moderních prostředků pro lepší komunikaci), zmínil zákon 365/2000 Sb., týkající se informačních systémů veřejné správy a zhodnotil aktuální situaci, kdy do obcí směřuje příliš mnoho sítí z různých zdrojů.
Dana Římanová, spoluautorka zákona o odpadech (z r. 2000), poskytla informace k nyní projednávané novele zákona o odpadech, kterou se rozšíří např. pravomoc pokutovat vlastníky PVC látek, neplnící své povinnosti. Větší dopad na obce se očekává od poslanecké novely (§ 16 a 17). Paní Římanová informovala především o oblastech, ve kterých se změny předpokládají (a tudíž i o nových, zákonech zpřísněných požadavcích, na které musí být obce připraveny) i o návrzích na poplatky v období 2009-2100..
Generálním partnerem třetího ročníku setkání starostů a místostarostů Jihočeského kraje byla firma AVE CZ Odpadové hospodářství s.r.o. Petra Kahudová, ředitelka marketingu společnosti, představila jak činnost firmy především v Jihočeském kraji (zastoupení jsou v Českých Budějovicích a Jindřichově Hradci), tak programy, jimiž reaguje na municipální požadavky (např. sběrné dvory). Představitelé hlavních partnerů (Jiří Antoš, ředitel společnosti TR Antoš s.r.o., Karel Berounský, obchodní ředitel společnosti Océ Česká republika s.r.o., Tomáš Kubín, vedoucí Oblastního managementu E.ON Česká republika a Helena Vogelová, zástupce kolektivních systémů Asekol, Elektrowin a Ekolamp měli rovněž časový prostor k představení svých firem a jejich produktů, využitelných pro města a obce.
Jak se již stává tradicí, je očekávaným zlatým hřebem závěrečného losování cen, poskytnutých hlavními partnery a Regionservisem z „Fondu na podporu rozvoje obcí a měst“. Ceny v celkovém objemu představují hodnotu cca 1,5 mil. korun a pro šťastné výherce jsou mnohdy velmi vítaným příspěvkem. Tentokrát věnovalo EU centrum zdarma zpracování dvou žádostí o dotace z EU, ELSTAV lighting poskytl poukaz na nákup prvků veřejného osvětlení v hodnotě 10.000,- Kč a TR ANTOŠ poukaz na slevu 30% na lanové prvky, SOVT RADIO slevu na bezdrátovou instalaci do výše 50.000,- Kč, Oficiální partner spol. MICROSOFT věnoval drobné vítané pozornosti. Potěšila kvalitní vína od Regionservisu, nejvíce (a plným právem) se ovšem radovali výherci pěti kvalitních tiskáren s plným vybavením od firmy OCÉ Česká republika.
Video
Generální partner akce
Hodnocení:
Každý absolvent této akce má možnost jí zhodnotit.
Celkem navštívilo osob: | 162 |
---|---|
Z toho: | |
Starostů | 117 |
Místostarostů | 31 |
Zastupitelů (resp. úředníků) | 14 |
Spokojenost s akcí
Přílohy, které jsou ve formátu "Adobe pdf", si můžete prohlédnout programem Acrobat Reader. Ke stažení zde
Přílohy
- Úvodní slovo Lukáš Tesař (Adobe PDF)
- Příspěvek Jakuba Zahrádky, příloha (Adobe PDF)
- Příspěvek Jakuba Zahrádky, EU Centrum (Adobe PDF)
- Příspěvek Ing. Rostislava Babaríka (Adobe PDF)
- Příspěvek Ing. Luďka Tesaře (Adobe PDF)
- Prezentace společnosti TR-Antoš s.r.o. (Adobe PDF)
- Prezentace spol. E.ON Česká republika s.r.o. (Adobe PDF)
- Prezentace spol. AVE CZ odpadové hospodářství s.r.o. (Adobe PDF)
- Prezentace kolektivních systémů Ekolamp, Elektrowin a Asekol (Adobe PDF)
- Sborník příspěvků (Adobe PDF)
Všechna práva vyhrazena © 2004 - 2011 Regionservis spol. s r.o.
® Název Regionservis a logo Regionservis jsou registrované ochranné známky.
Pro společnost Regionservis s.r.o. portál spravuje NerWare